CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, November 12, 2010

korean movie yang best bagi saya


hidup saya tidaklah seronok seperti belia2 yang lain. i mean, keluar dengan kawan2, main bowling, tengok wayang, lepak kat kedai sampai pagi, hujung minggu gi shopping dan seumpamanya. sepanjang saya studi kat upsi, sekali pun tak pernah jejak KL. pekan tg malim tu pun dah berabad tak pergi. uih, sangat jakun diri ini. kawan-kawan lain selalu aje naik KL tiap kali hujung minggu. tapi saya tak kisah pun. saya nak gitau betapa hidup saya flat aje. keluar rumah pun sebab pergi kelas. kalau hujung minggu, katakan 3 hari saya free, selama itu jugalah saya akan memeramkan diri kat rumah. nak keluar beli makanan kat kedai bawah rumah pun saya rasa maaalaas. saya tak kisah kalau 3 hari itu cuma makan megi aje. malas tahap apakah saya?

apakah kaitan penerangan di atas? nak gitau, sepanjang tempoh saya memeramkan diri itu, saya bukanlah rajin (sigh, malas lagi =.=') studi atau buat esaimen sangat. buat2 jugak. tapi saya selalu hadap laptop. sehari tak bukak macam tak complete hidup saya. still, saya buta IT. 

sepanjang saya melalui proses di atas, saya nak share sikit muvie2 korea (khas untuk incik ripin) yang saya dah tengok dan saya rasa best untuk ditonton taktala anda rasa hidup anda sunyi seperti berada di hujung dunia seorang diri tanpa teman.


1. The Case of Itaewon Homocide



cerita ini berdasarkan sebuah kisah pembunuhan yang benar2 berlaku pada 3 april 1997 di mana seorang pelajar kolej yang sedang guna toilet kat sebuah kedai berger king di itaewon ditemui mati dibunuh. sampai sekarang pembunuhnya masih lagi bebas kat luar sana. mangsa dibunuh dengan 9 tikaman kalau tak silap. sangat kejam. mula2 saya tengok cerita ni sebab ada jang geun suk yang pegang watak salah seorang saspek utama. tapi, bila dah tengok sikit, memang best la. tak rugi kalau tengok. bagi saya filem ni menyentuh perasaan. lagi2 bila tengok babak ibu kepada mangsa tu menangis bila keadilan untuk kematian anaknya tak tercapai. sedih sangat.


jang geun suk dalam muvie ni. lawa kan rambut dia. kadang2 saya tengok dia ni macam g-dragon big bang pun ada :)



2. My Little Bride



kisah seorang student umur 15 tahun kahwin ngan seorang guru muda. lelaki tu kawan dia dari kecik lagi. saya dah lupa perincian kisah ni walaupun baru aje tengok. ala, kalau nak tau sangat pi godek google ye. mereka kahwin sebab datuk budak perempuan tu nak sangat tengok keluarganya dengan keluarga lelaki tu menjadi satu lagi keluarga yang lebih besar. macam2 cara datuk tu buat supaya mereka dikahwinkan. opkosla girl tu tak mahu. muda lagi kan. lelaki tu pun sama. last2, kena kahwin juga sebab datuk pura2 sakit tenat dan untuk menjamin supaya kesihatan datuk tak makin teruk, mereka kahwin jugak.

bagi saya, cerita komedi romantik ini sesuai ditonton seisi rumah. lucu, comey sangat kapel ni. there were meant for each other sejak daripada kecil lagi sebenarnya. walaupun girl itu jatuh cinta dengan senior kat sekolah dia. walaupun mereka dah kahwin. alah, mereka kahwin pun bukan sebab cinta. lagi haru bila suami dia jadi cikgu seni kat kelas girl tu. sangat seronok bagi yang menontonnya. oh ye, kawan kepada girl tersebut dalam cerita ni merupakan girlfriend kepada jonghyun shinee. siapa tak kenal shinee memang nak kena tembak dengan pistol.

saya syorkan dua cerita ini dulu kepada incik ripin. jangan tamak okey. sila try tengok dulu okey. ekceli, saya sebenarnya diserang angin malas nak menaip dan memikir. saya sangat tensen dengan add subject untuk sem depan. sangat menyakitkan hati dan perasaan. makanya, otak saya tak dapat fikir dengan baik. adalah baik saya undur diri dulu. nanti dah otak center balik, saya buat entry  muvie lagi ye =.='  . tu pun kalau rajin. muahaha.. adios amigos

5 sedang ZZZ:

cik idayu

cik yuha..saya telah terpengaruh..sbb bace blog ini,sye terus pegi tengok my little bride..saya salahkan awak kerana mempengaruhi saya..citer dye best!

♥ euha ♥

hahaha.. bagus r cik dayu.. kalau cik dayu kate best, mmg best r.. comey kan kapel ni

Ariffin Abdullah

nnti aq cari n donlot
Thank Qasih

lpas aq tengok aq britau la komen aq plak, hehe

tpi lama lagi la, coz skrang External aq baru hilang, so aq hilang smua muvi best2. aq rase dlm external aq ade muvi yg mu suggest, cme x tengok lgi

♥ euha ♥

siannya.. okey bereh..

LatifahIshak

cita baru jang geun suk Marry Stayed out all night best sgt...x kurang juga drama korea He's Beautifull...lakonan Jang geun suk dgn Park Shin hye..awk dah tgk