CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, September 8, 2011

Addicted #2 CNU

u always melt noona's heart  ♥♥ 

cnu

 

*mood meroyan. at the same time agak depress fasal sabtu ni dah kena balik tg malim. ouh, so sad TT_TT
**credit to google for CNU's picture

Monday, September 5, 2011

Kutulis Namamu -Bab 3-



“KAU betul-betul dah melampau. Kau tahu tak?”

Nazim tersenyum sinis. Angkuh sekali lagaknya. Zara yang berdiri tidak sampai sedepa daripadanya dipandang dengan selamba. Suka benar melihat gadis itu marah-marah.

“Apa?” Nazim bersuara bila Zara merenungnya lama.

“Apa kau tanya? Ni, memang kerja kau kan?”

Serentak Zara menyuakan kasut sekolahnya yang bercantum menjadi satu. Gara-gara tali kasut kedua-duanya diikat rapi antara satu sama lain.

“Woi, busuklah. Apa la duk sua-sua kasut sekolah depan muka aku.” Nazim dan Naim ketawa kuat. Disambut oleh Keifli dan Rezal yang sedang memakai kasut masing-masing.

Zara berang. Masakan tidak, keluar sahaja dari bilik Alat Pandang Dengar (APD) di perpustakaan sekolah, dilihat kasut sekolahnya yang disusun di atas rak yang tersedia sebegitu. Paling dia geram, ikatan tersebut sukar untuk diuraikan. Melihat wajah Nazim yang tersengih-sengih memandang kelakuannya, tahulah dia dalang di sebaliknya.

“Kalau dalam sehari kau tak pedajal orang, tak boleh ke hah?”

“Eh, kau sibuk hal aku apasal?”

“Sebab kau menyusahkan aku. Menyakitkan hati aku.”

“Bila pula? Aku tak kacau kau pun eh.” Nazim peluk tubuhnya. Santai sambil bersandar pada tiang. “Lagipun, kau ni ada saksi ke tuduh aku pedajal kau? Ada? Meh sini aku nak tanya bila masa aku ikat kasut kau jadi macam ni.”

“Kau ni memang tak betul, tahu?”

“Kau ni pakar ke? Boleh tahu aku ni betul tak betul?”

“Tu, atas dahi kau dah ada cop. Kepala otak asyik fikir nak kenakan orang aje. Macam dah takde kerja lain kau boleh buat.”

“Marah ke?” Usik Nazim. Makin galak.

Melihatkan kelakuan Nazim yang semakin menguji kesabarannya, Zara bertindak mendiamkan diri. Terkial-kial dia cuba menghuraikan kekusutan pada kasutnya. Teman sekelas yang lain tika itu sudah lama bergerak ke kelas. Mengejar waktu kerana kelas Cikgu Mat Nor, guru bermisai lenteng yang digeruni hampir bermula.

“Nak aku tolong? Meh aku guntingkan tali kasut kau. Woi Keif, kau ada bawa gunting tak?” Nazim bertanyakan kepada Keifli yang sedang berborak dengan junior mereka. Keifli menidakkan sambil meneruskan perbualan mereka.

Zara masih tidak mengendahkan Nazim. Sebal hatinya tika itu hanya Tuhan sahaja yang tahu. Kalaulah hari-hari berdepan dengan perangai biul dia ni, boleh buat aku berhenti sekolah!

“Susah-susah sangat, kau gigit aje lah. Habis cerita.”

“Kau sibuk kenapa? Kerja kau kan ikat kasut aku jadi macam ni, apa kata kau aje yang gigit sampai putus? Boleh?” Mencerlung Zara memandangnya.


“Pandang aku semacam aje. Tunjuk gangster ke?” Nazim angkat kening. Minta penjelasan. "Tak padan dengan perempuan." Zara tarik nafas panjang-panjang. Letih menghadapi situasi tersebut.



“Nazim, sekali aje aku minta dengan kau. Jangan kacau aku boleh tak? Apa yang kau tak puas hati sangat dengan aku? Tak cukup lagi ke kau sepahkan meja aku, koyakkan buku aku, pancitkan tayar skuter aku? Tak puas lagi?”

Zara menghamburkan rasa yang terbuku di hatinya. Wajah Nazim yang berubah dipandang tidak berkelip.

“Cakap biar berlapik sikit, ye cik adik. Bila masa aku buat tu semua? Tu bukan style aku lah.”

“Bukan style konon. Memang kau lah. Kau kan yang dendam sangat dengan aku. Aku ada berhutang dengan kau ke?”

Gila. Kenal rapat pun tak ada hati nak buli aku. Macamlah aku kacau hal dia. Sungguh aku tak faham apa masalah lelaki ni. Rimas!

“Daripada aku pancitkan tayar skuter kau tu, baik aku bakar terus. Baru puas hati. Jadi, skill pancit memancit tayar ke, koyak mengoyak buku ke, bukan kerja aku. Ada faham?”

“Eii, kau ni memang sengaja…”

“Banyak bunyi pulak kau ni. Kalau kau nak tahu, ini adalah simptom-simptom yang melanda orang yang kacau hal aku. Macam kaulah.”

Sekali lagi Nazim menuduhnya.

“Kau tak reti bahasa ke apa? Aku tak ada kaitan langsung dengan hal kaulah.” Tegas Zara.

“Lantak kaulah. Penat pula hari ni nak layan bergaduh dengan kau. Kita sambung esok lusa. Takut nanti dah habis modal pula.”

“Aku benci kau. Benci!”
 


“Takkan kau nak sayang aku pula kan? Bye bye Zara. Nak balik ke kelas jangan lupa pakai kasut eh.” Serentak dia ketawa. Wajah mencerut Zara kelihatan indah buatnya. Boleh hilang stress kalau hari-hari cari gaduh dengan minah ni.

“Geng, jom naik ke kelas. Lama-lama kat sini aku takut macam-macam lagi dia sembur aku. Silap-silap boleh buat date dalam bilik disiplin." Nazim ketawa.

Nazim dan tiga orang rakan karibnya lantas bergerak meninggalkan Zara. Meninggalkan gadis itu yang berusaha untuk cuba memisahkan tali kasutnya. Sempat Zara menghantar satu pandangan yang penuh kebencian terhadap lelaki itu. Sakit kepalanya kala memikirkan hari-hari yang bakal mendatang jika dirinya masih lagi menjadi sasaran Nazim.



Zara bergerak pantas memanjat anak-anak tangga menuju ke tingkat tiga bangunan Perdana. Sempat dia merungut kerana kelasnya yang terletak tinggi di tingkat teratas sekali.

Ketika dia hampir tiba ke kelas, dari jauh terlihat Nazim, Keifli, Rezal dan Naim sedang berdiri di luar kelas. Zara menarik nafas lega. Pasti Cikgu Mat Nor belum masuk ke kelas lagi. Di dalam hatinya sempat mengutuk empat sekawan itu yang selalu berlegar-legar di ruang koridor setiap kali guru terlewat masuk ke kelas.

Namun, taktala melihat buku latihan Matematik Tambahan yang dipegang mereka, Zara menelan liur. Seiring kakinya mampir ke kelas, sayup-sayup kedengaran suara ketiga yang paling digeruni seisi sekolah selepas suara Cikgu Amin, guru disiplin dan juga Encik Muzaffar, pengetua sekolah.

Ya Allah, matilah aku kali ini!

Zara mengatur langkah dengan lebih laju. Dia sedar akan kesilapannya kali ini. Kalaulah bukan kerana Nazim, pasti dia tidak akan berada dalam situasi tersebut.

Belum sempat Zara mengetuk pintu kelas dan ingin menjelaskan kepada Cikgu Mat Nor perihal kelewatannya masuk ke kelas, suara yang sangat dibencinya menjengah membuka bicara.

“Cikgu, tadi Zara memang ada dengan kami, kat bawah.”

Zara memalingkan wajahnya, memandang Nazim yang kelihatan serius. Belum sempat dia bersuara, Cikgu Mat Nor telebih dahulu mempersilakan dirinya untuk masuk ke kelas dan mengambil buku latihannya untuk menyertai Nazim and the gang di laluan koridor.

Niatnya untuk mempertahankan diri terbantut apabila melihat wajah Cikgu Mat Nor yang garang itu. Mahu atau tidak, buat pertama kalinya Zara mengikuti pembelajaran secara langsung dari luar kelas 5 Gemilang. Semuanya gara-gara perangai Nazim yang sangat mengjengkelkan dan menyakitkan hati dan perasaan.


*credit goes to google for pictures

Tuesday, August 23, 2011

Addicted #1 B1A4



B1A4  stand for Be The One All For One atau juga merujuk kepada ahli kumpulannya yang memiliki darah jenis B (Baro) dan A (CNU, Jinyoung, Sandeul, Gongchan). mereka baru sahaja debut pada 21.04.2011 dengan lagu O.K. lagu ini amat catchy kalau ikut telinga aku. tariannya pun owsom. bila on stage, aku akan perasankan CNU sebab dia pakai spek, dengan rambut panjang sikit pastu ikat secotet aje, pastu dia pakai short, dengan dua gigi depannya macam gigi arnab, pastu suaranya yang delicious, dan kadang2 bila dia tersengih mukanya macam kim hyun joong sket2. in a nutshell, he is my bias. i love CNU. sampaikan anak kucing yang mak cik aku jumpa dalam kereta dia and then mak cik aku ambil untuk dibela dan bila aku jumpa "OMG cutenya!" dan aku pun terus jatuh cinta dekat anak kucing tersebut lalu aku ambil keputusan namakan anak kucing itu sebagai CNU sebab siyes CNU versi anak kucing ini sama cute macam CNU versi manusia. dan nampaknya anak kucing tersebut faham bila aku panggil "CNU, CNU, CNU..."


beliau lahir tahun 1991. 2 tahun je kot beza umur dengan aku. ahaks ^_^

CNU senyum.


 Baro, si rapper.

Sandeul, ada iras Sungmin SuJu sikit2. 

Gongchan, magnae with cuteness yang terlampau.

jinyoung a.k.a the leader.


                                          
   parody tale of two sisters.


CNU lagi.

only learned bad things, lagu mereka yang buat aku addicted. kalau boleh hari2 mau layan sebab aku suka + lagu best + tarian yang macam simple tapi owsom. lagi2 part saranghae neol saranghae yang kat last2 tu. aku suka Baro menari time tuh. hahah. comel tuh.



** credit to google and youtube for giving me such a beautiful pics and video. i leb u ol...

Sunday, August 21, 2011

Kutulis Namamu - Bab 2 -



CEBISAN rumput kering yang melekat pada seluar treknya disapu bersih. Zara masih setia di bawah pokok ketapang itu. Hari ini, berlangsungnya Kejohanan Olahraga kali ke 16 peringkat daerah yang dijalankan di sekolahnya. Zara tidak mahu melepaskan peluang untuk menyaksikan acara lari 100 meter lelaki dan perempuan yang bakal berlangsung seketika nanti.

Mata Zara melilau ke kiri dan kanan. Dia tercari-cari akan kelibat temannya Suri dan Nadia. Kedua-duanya hilang sejak tadi. Katanya ingin membeli minuman di koperasi. Namun kini, masih juga tidak muncul-muncul.

Dilemparkan pandangannya ke tengah padang. Kelihatan atlet-atlet sekolah seluruh daerah sedang memanaskan badan. Bersiap sedia untuk merebut gelaran juara kategori lelaki dan perempuan yang menjadi idaman. Dilihat Aqif, adiknya sedang berbual dengan Cikgu Malek, guru Pendidikan Jasmani sekolah mereka. Pasti berkenaan dengan acara yang bakal disertainya sekejap sahaja lagi.

Zara perasan bahawa Nazim yang berada di tidak jauh darinya sedang berbual mesra dengan seorang cheer leader dari sebuah sekolah swasta yang terkemuka. Dia bukanlah peduli, cuma apabila sesekali mata Nazim terasa menikam memerhatikannya. Zara pura-pura tidak menyedari walau hakikatnya dia ingin sekali agar tidak bersemuka dengan lelaki dari kelas yang sama dengannya itu walau hanya sehari.

Sedang asyik dia melayani perasaan, Suri dan Nadia muncul sambil membimbit beg plastik yang mengandungi makanan dan minuman yang dibeli dari koperasi sekolah.

“Sorry sayang. Koperasi kena serbu tadi. Ramai gila manusia,” Suri menjelaskan alasan kelewatan mereka.

“Iyalah tu. Entah-entah kau sempat ‘ngedate’ atlet sekolah lain tak?” Usik Zara. Dia sedia maklum akan hubungan Suri dengan Ashraff, seorang pelajar Tingkatan Enam dari sebuah sekolah lelaki yang berdekatan, yang turut menyertai sukan olahraga pada hari ini.

Suri tersipu malu. Nadia pula asyik dengan dunianya menikmati keropok sira sambil mencuci mata.

“Taklah. Cuma sempat say hi hi aje.” Balas Suri.

“Lagi nak menipu aku. Macam aku tak kenal kau.”

“Dah tu, buat aku macam tiang letrik. Tercongok tengok dia berdua. Kejam tau,” Nadia yang menyampuk tiba-tiba menyebabkan Zara tertawa geli hati. Siap dengan gaya lemah longlai yang tak tahan tu.

“Mengungkit kau ye. Nanti aku tak kirimkan salam kau pada Faisal.”

Semerta Nadia tersengih macam kerang busuk sambil mengurut-urut bahu Suri. Lebih kepada mengampu gayanya. Terkesan benar dia apabila Suri mengugut menggunakan nama abang sepupunya yang telah lama diminati oleh Nadia.

“Alah, gurau manja sikit dah sensitif. Aku tarik balik eh kata-kata tadi.” Nadia memujuk. Zara masih ketawa perlahan. Geli hati melihat lagak desperate Nadia itu. “Jangan lupa salam aku tu.” Sempat dia memesan kepada Suri.

“Perempuan ni, gedik semacamlah,” balas Suri selamba. Nadia juih bibir. Urutannya terhenti di situ.

“Macam-macamlah kau berdua ni,” komen Zara melihat aksi lakonan Suri dan Nadia. Ada-ada sahaja idea mereka.

“Zara, kenapa Nazim asyik pandang sini eh?” Suri bersuara sewaktu mereka asyik menyaksikan acara lari 100 meter. Zara yang kusyuk melihat Aqif beraksi di padang langsung tidak mendengar kata-kata gadis bertocang satu itu.

“Yeay! Adik aku juara!” Zara bersorak girang diikuti oleh Nadia hinggakan dia bangkit dari duduknya. Gembira apabila adiknya yang berusia 15 tahun itu berjaya merangkul pingat emas sekaligus membawa nama kepada pihak sekolah. Ingin sahaja dia berlari ke arah Aqif yang dikerumuni guru dan rakan-rakannya.

Suri bagaikan baru sedar dari mimpi. Terpinga-pinga melihat wajah ceria Zara dan Nadia.

“Eh, eh apa yang aku dah terlepas ni?”

“Minah ni, mengigau ke? Tak nampak si Aqif menang tadi?” balas Nadia.

Zara masih memerhatikan adiknya. Sesekali dia melambai ke arah Aqif yang memandang ke arahnya sambil mengangkat kedua ibu jarinya. Betapa dia bangga dengan pencapaian Aqif.

Suri garu kepala. “Tak perasanlah.” Dia merungut.

“Kau tidur kenapa? Rugi tau. Dalam Buletin Utama malam ni belum tentu kau dapat tengok adik aku berlari. Limited edition. ”

“Nazim la. Ralit pula aku perhati dia diam-diam.” Zara tidak menunjukkan minat. Bosan mendengar sebaris nama itu.

“Jangan nak kata yang kau syok kat dia pula,” Nadia meneka.

“Excuse me. Abang Ash aku mana nak letak? Satu lagi, siapalah boleh sangkut dengan mamat samseng macam dia tu. Please…” Suri sebak rambutnya gaya seorang diva.

“Habis?”

“Aku perasanlah yang dia asyik pandang sini.”

“Biarlah. Mata dia, suka hati dialah. Buat tak nampak sudah,” Zara bersuara bagi menutup perbualan berkisar topik yang paling dia benci.

“Zara, alang-alang dah terkeluar nama dia, aku nak tanya sikit boleh?” Nadia menyusun kata.

“Tak boleh.” Balas Zara bersahaja. Tak larilah tu daripada topik mamat samseng seorang ni.

“Bukan apa, aku cuma pelik aje. Kenapa dia selalu aje cari fasal dengan kau? Setahu aku kau kan baru aje transfer ke sini awal tahun. Maknanya baru tiga bulan. Tapi kenapa cara dia cari fasal dengan kau macam dah lama kenal?” Nadia mula mengeluarkan naluri detektifnya.

“Kau tanya aku kenapa? Tanya dialah. Apa, kau ingat corak dia mencari fasal dengan orang lain bergantung kepada tempoh dia kenal orang tu ke? Malang betul aku sekelas dengan kepala angin tu,” luah Zara bersahaja. Dia sendiri kurang mengerti sikap Nazim. Macamlah dia ada buat kecoh dengan hal lelaki itu. Melampau betul caranya melayan aku. Tak ubah macam aku berhutang sepuluh juta dengan dia.

“Itulah. Aku pun tak faham. Jarang aku tengok dia kacau perempuan. Kalau dengan student lelaki tu lain ceritalah,” Suri menyatakan pendapatnya. Kasihan juga dia kadang-kadang apabila teman yang dikenalinya sejak mereka di bangku sekolah rendah lagi ‘dibuli’ oleh Nazim, kapten bola keranjang dan jaguh tenis sekolah mereka.

“Malaslah aku layan cakap fasal hal ni. Buang karan aje.”

“Okey okey. Sorry darling. Kesimpulannya, kacau mood aje kan.” Nadia, teman rapat Suri yang juga mula bersahabat baik dengan Zara sejak tiga bulan yang lalu memberi hujah penutup.

“Maaf diterima.” Suri menjawab bagi pihak Zara. “Jom makan? Laparlah. Asyik kunyah keropok aje mana nak kenyang.”

“Kuat makanlah kau ni. Badan tak jugak gemuk. Jealous aku,” ulas Zara.

“Alah, pertandingan belum habis lagilah. Tahanlah sikit lapar kau tu.”

“Macamlah kau concentrate sangat dengan race. Kasihanilah perut aku ni. Asyik main lagu hip hop aje dari tadi. Penatlah,” pujuk Suri.

Lama menanti jawapan, akhirnya Zara dan Nadia beralah. Niat untuk mendera Suri tidak kesampaian apabila telinga mereka dapat menangkap bunyi ‘keriukk’ daripada perut gadis itu, sekaligus mengundang tawa mereka. Lalu, mereka bertiga beriringan menuju ke café.



TEPAT jam 4.00 petang, Zara sudah terbaring keletihan di atas tilamnya. Selesai mandi dan solat Zohor yang hampir ke hujung waktu, dia langsung tidak berlengah untuk merehatkan diri. Makan tengah hari yang disediakan uminya langsung tidak dijamah dek lenguh-lenguh satu badan. Seolah dialah atlet yang beraksi di padang sekolah tadi.

Mengingatkan hal tadi membuatkan api kemarahan Zara kembali marak. Bagaikan lava gunung berapi yang berebut-rebut ingin memuntahkan lahar merahnya.

Nazim sudah benar-benar menguji tahap kesabarannya yang paling tinggi sekali. Argh, kalau bukan Nazim, siapa lagi yang sanggup dan tergamak melakukan perkara itu?

Sewaktu tamat persekolahan tadi, ketika pelajar yang lain berpusu-pusu menuju ke arah pagar sekolah, Zara mengambil peluang untuk ke perpustakaan sekolah terlebih dahulu. Dia yang sudah beberapa hari terlupa untuk memulangkan beberapa buah buku yang dipinjam bergerak menuju ke arah bilik darjah yang terletak di aras dua Bangunan Perdana. Bertujuan untuk mengambil buku-buku tersebut yang ditinggalkan di bawah mejanya. Keadaan kelas sunyi ketika dia tiba. Menandakan tiada sesiapa di situ. Namun begitu, apabila dia menghampiri mejanya yang terletak di tepi tingkap, Zara mengurut dadanya. Terkejut dengan pemandangan yang dilihat.

Habis isi mejanya diselongkar dan disepahkan. Paling menyakitkan hatinya apabila sebuah buku rujukan yang dipinjam daripada perpustakaan terpisah dua. Dikoyakkan tanpa belas. Terkaku dia seketika.

Hampir bergenang air matanya melihat keadaan tempat duduknya yang bagai ditiup taufan. Nasiblah kerusi mejanya tidak bercerai badan.

Perlahan dia mengutip buku-bukunya yang bertaburan. Hatinya yakin. Kuat menyatakan bahawa disebalik semua ini, berdirinya lelaki yang bernama Nazim Ehsan itu. Kejamnya lelaki itu.

Ikutkan hati yang marah, ingin juga dia melakukan hal yang sama terhadap meja Nazim di belakang kelas. Namun, dia masih sedar kalau itu tidak membawa sebarang perubahan. Sekali lagi, wangnya bakal terbang bagi menggantikan harga buku yang bernilai puluhan ringgit itu. Zara mengeluh perlahan.

Setelah selesai urusannya di perpustakaan sekolah, Zara berjalan menuju ke arah kawasan parkir yang disediakan khusus untuk para pelajar. Mengingatkan sesi soal jawab dengan pustakawan sebentar tadi membuatkan hatinya sebal.

Macamlah aku yang koyakkan buku tu. Ingat aku ni bengap sangat ke nak pisah buku tebal tu jadi dua. Aku pun reti juga nak hormatkan ilmu. Apasal nak marah aku pulak? Marahlah si samseng Nazim tu. Mintak sekali duit ganti dengan dia.

Berbakul-bakul dia menggumam tidak puas hati. Namun, dia juga sedar akan silapnya kerana meninggalkan harta perpustakaan di bawah meja. Sungguhpun begitu, tidak wajar sikap Nazim yang ketara jahatnya memusnahkan hak milik perpustakaan sekolah walaupun nama Zara yang tertera sebagai peminjamnya.

Baru sahaja dia ingin memasukkan anak kunci ke dalam tengkuk skuter Yamaha Nouvo Snya, Zara tepuk dahi. Seakan tidak percaya dengan kejutan kedua yang diterimanya pada hari ini.


Zara terduduk taktala melihat tayar depan dan belakang motosikalnya kempis. Serta merta air jernih mengalir di pipinya yang merah dek bahang mentari. Penat terasa menghadapi saat-saat yang tak terduga itu. Kosong fikirannya seketika.

Sampai hati dia diperlakukan sedemikian. Seumur hidupnya, belum pernah dia menghadapi saat-saat yang dirasakan sukar sebegitu. Apa salahnya? Apa khilafnya hingga dia diperlakukan sedemikian rupa?

Lama dia terdiam di situ. Beberapa orang pelajar yang lalu lalang cuma melihat, langsung tidak masuk campur. Mungkin mereka aneh melihat Zara diam merenung tayar motorsikalnya.

Dan di suatu sudut yang tersembunyi, sepasang mata sedari tadi memerhatikan Zara yang malang. Terukir senyuman di bibir. Tanda puas yang amat melihat nasib gadis itu.





Thursday, August 18, 2011

Kutulis Namamu - Bab 1 -


credit to google



ZARA mengetap bibirnya. Geram dan sakit hati saling bergaul rata di dalam dadanya. Cuba dikawal rasa itu dengan berlagak setenang yang mungkin. Namun, perasaan itu begitu ketara terpapar di wajahnya yang kemerahan.



 
“Kau tak puas hati ke?” Soal Nazim kasar. Cis, kurang ajar. Dasar pembuli!
 
Nazim menghampirinya yang duduk di kerusi. Lelaki itu memandangnya sinis. Zara mendongak membalas pandangan Nazim dengan tajam. Mahu tembus matanya kerana geram yang amat.

“Jangan kacau aku boleh tak?” Balas Zara kembali. Waktu itu kelas masih lenggang. Waktu rehat. Yang ada di situ cuma dia, Tiara, Nazim dan beberapa orang geng lelaki itu. Tiara, penolong kelas 5 Gemilang kaku di mejanya. Gerun untuk masuk campur walaupun dia kasihankan Zara. Dalam hatinya berdoa agar rakan sekelas yang lain cepat pulang dari café di bangunan yang bersebelahan.

“Woi perempuan! Kau ingat aku teringin sangat nak kacau kau? Boleh jalanlah,” Nazim ketawa. Lebih kepada mengejek bunyinya. Ketawa yang bagaikan dibuat-buat itu disambut oleh Rezal, Keifli dan Naim.

“Dah tu, yang kau rampas buku latihan aku kenapa? Bak sinilah!” marah Zara. Dia cuba mendapatkan kembali buku latihan Matematik Tambahan yang berada dalam pegangan Nazim. Lelaki itu mengelak.

“Melawan pulak kau ni ye?”

Zara mencebik. Apa, mentang-mentang kau anak orang kaya, aku tak boleh lawan kau ke? Kau ingat, kau lelaki aku perempuan, suka hati kau aje nak buli aku?

“Apasal mulut kau mencecet macam murai kena ikat mulut ni? Tak puas hati? Hahaha…”

“Kau tu yang sebenarnya tak puas hati dengan aku kan? Dah takde modal lain ke ha? Balik-balik buku aku juga yang kau rembat?”

Zara menghamburkan rasanya. Lantaklah apa pun yang terjadi. Nazim semakin menjadi-jadi. Masuk kali ini, sudah empat buah bukunya menjadi mangsa lelaki kurang siuman itu. Entah apa nasib buku latihan Bahasa Melayu, Sejarah dan Matematik Modennya. Puas juga dia beralasan dengan guru bagi matapelajaran tersebut. Alih-alih, duit tabungnya juga yang mengalir keluar bagi mendapatkan buku latihan yang baru.

“Bisinglah kau ni. Okeylah, kita balik kepada tujuan utama ye,” Nazim lempar buku kepada Zara. Nasib gadis itu sempat sambut. Dasar tak hormat ilmu! Marah Zara cuma di dada.

Lelaki berambut ceracak gaya penyanyi Barat itu menarik kerusi menghadapnya. Lagaknya persis polis yang cuba menyoal siasat pesalah. Mereka diam seketika.

“Selama ni, kau kan yang jadi tali barut Cikgu Amin.”

Tuduhan Nazim membuatkan Zara tersenyum kambing. Tak habis lagikah lemparan itu terhadapnya?

“Kau tuduh aku ni, ada bukti ke?”

“Habis, siapa lagi yang selalu sangat keluar masuk bilik dia? Muka kau ajelah. Setiap kali tu jugaklah aku kena masuk bilik disiplin.”

“Kau yang buat salah, kau nak babitkan aku pula. Kalau tak nak masuk bilik disiplin, jagalah sikit perangai setan kau tu.”

“Kau ni siapa nak ajar-ajar aku? Hah?”

“Bila masa aku nak mengajar kau? Takde masa okey?” Balas Zara bersahaja. 
 
Wajah Nazim sudah berubah. Merah menahan perasaan yang ingin meletup. Kalaulah yang berada di depannya kini seorang lelaki, pasti sudah lama penumbuk hinggap di mulut celupar itu.

“Kau sengaja cari fasal dengan aku kan?”

Zara terasa ingin ketawa pula. Namun cuba ditahannya. Aku yang sengaja cari fasal? Nazim memang tak sedar diri. Tak sedarkah selama ini lelaki itu yang selalu mencari dan mencungkil kesalahannya yang dia sendiri kadang-kadang tidak tahu. Perasan betul. Dia ingat semua perkara hanya berkisar dan berkait dengan dirinya sahajakah?

“Untuk pengetahuan kau, wahai Nazim, masalah kau keluar masuk bilik disiplin ke, bilik pengetua ke, langsung tak berkait dengan aku. Macamlah aku ni takde kehidupan selain nak report fasal hal kau aje.”

“Kalau bukan sebab mulut kau, siapa lagi? Kau seorang aje yang selalu jumpa Cikgu Amin,” Nazim mula menuduhnya.

Lelaki itu sudah berkurang kesabarannya. Mengingatkan dirinya yang digantung sekolah selama beberapa hari disebabkan laporan bahawa dia yang bertanggungjawab memulakan pergaduhan dengan beberapa orang pelajar sehinggakan ada yang ingin bertukar sekolah. Walaupun pergaduhan itu menjadi rahsia antara yang terlibat, namun ada laporan telah sampai ke telinga guru disiplin sekolah itu menyebabkan watak utamanya Nazim digantung sekolah. Paling menyakitkan hatinya apabila dia terpaksa menadah telinga mendengar leteran kedua orang tuanya selama berhari-hari. Lebih malang lagi, janji papanya, Datuk Aqram untuk menghadiahkannya sebuah kereta terkubur begitu sahaja selepas peristiwa tersebut.

“Bercakap dengan kau ni tak ubah macam aku bercakap dengan budak kecil. Buang masa. Suka hati kaulah nak fikir apa pun.” Zara sudah bosan. Seratus kali diulang bahawa dia tiada kaitan dan tidak berminat dengan hal Nazim sekalipun, lelaki itu tetap ingin menyalahkannya.

“Zara, Zara. Kau memang silap besarlah sebab cari fasal dengan aku.”

Oh, Nazim sudah mula mengugutnya. Zara sedia melawan kerana dia tahu tiada salahnya di situ. Lelaki itu yang bermasalah sebenarnya.

Nazim tersenyum seketika kepadanya. Zara pandang sekilas sahaja. Malas dilayan perangai tak matang itu.

“Tak mengapalah wahai Zara. Hari ni mood aku baik sikit. Jadi, kita stop sini ajela. Tapi, aku harap kau jaga sikit eh. Langit tak selalunya cerah.”

Ceh, nak berdrama pula mamat ni. Apa-apa ajelah Nazim oi. Tak berbaloi layan perangai budak-budak kau tu.

Nazim pandangnya atas bawah. Lelaki itu kemudiannya berlalu pergi ke mejanya yang terletak di belakang sekali. Seketika, terdengarlah suara-suara sumbang Nazim, Rizal dan Naim yang sesekali disampuk Keifli.

“Nikmat sangatlah tu mengejek aku. Terencat!” Gumam Zara sendirian.


** Saya budak baru belajar. Tiba-tiba tangan gatai nak menaip. Semoga idea mencurah2 datang dan kerja ini tidak terbelangkai separuh jalan. Amin... **

Monday, August 15, 2011

Putus Cinta Itu Normal


selamat pagi semua.

selepas aku menerima berita dia sudah berpunya, aku sudah tidak berani lagi menyimpan angan-angan untuk menjadikan dia sebagai lelaki idaman dalam tidur mahupun jaga. ya, dia milik orang walaupun belum ada ikatan yang benar-benar tersimpul kukuh dan ketat. akhir kata, aku akan menghormati hubungan mereka. sobs sobs . . sungguh aku tak tipu.

oleh sebab itu, marilah kit cekidaut calon-calon lelaki pilihan tahun 2011. selagi mereka belum memegang title in relationship, maka tidak mengapalah untuk berangan2 walau seketika cuma. sebelum itu, pliss dun label me as itchy punya perempuan sebab ni blog ambe. jadi, happy heart ambe la ye..


- ELI U KISS -


  • Elison Kim atau Eli from U Kiss. berjaya menduduki carta bukan sekadar beliau pandai rap, tetapi juga disebabkan sense of humor yang wujud dalam diri beliau. beliau pandai mimik burung dan donald duck hanya dengan menggunakan mata, hidung dan mulut serta sedikit pergerakan kepala beliau. ini merupakan faktor penting andai kata suatu hari nanti, beliau memiliki anak dan anak beliau kuat menangis. maka, kelebihan ini boleh diijadikan medium supaya anak beliau tdak menangis lagi.
  • beliau juga pandai memasak. buktinya, tengok chef kiss, variety show kumpulan U Kiss. beliau sering dipuji oleh chef sebab beliau agak terer memasak. 
  • kalau nak berkomunikasi dengan beliau, kalau tak reti korean atau mandarin, boleh bercakap dalam bahasa inggeris aje dengan beliau sebab beliau lahir kat LA sebelum pindah Washington.
  • beliau terer taekwando ngan kungfu. tapi jangan bimbang, beliau tak pukul perempuan.
beliau juga terer memandu. pagi-pagi bolehlah hantar anak ke sekolah. 


- DONGJUN ZE:A -

 
  • dongjun ini seorang yang atlethic. beliau bukan sahaja pandai menyanyi dan menari, tapi beliau juga laju dalam berlari. siapa selalu layan let's go dream team dah konpem faham bebeno dengan semangat bersukan beliau. tak hairanlah kalau beliau ada anak nanti, anak2 beliau boleh menjadi atlet sukan sebab mewarisi darah kesukanan (?) daripada beliau.
  • walaupun beliau nampak tough gitu dengan 6 pack beliau, beliau juga merupakan seorang yang berhati lembut. beliau pandai juga buat kelakar di samping aegyo yang boleh buat orang kena diabetes sebab terlalu suweet.
 
beliau juga calon bakal bapa yang penyayang sebab beliau tidak kekok sama itu budak kecik

 
- SUNGHO MBLAQ -


  • lelaki yang bernama yang seungho ini bukan jenis lelaki yang pandai aegyo2. no no no. dia tidak reti dan tak suka itu semua. tapi bial dia act cute, OMG! konpem kamu jatuh chenta.
  • dia seorang yang pandai main piano. sebab itu beliau digelar yang chopin
  • beliau juga kuat makan. tapi, tak mengapa sebab kuat makan menandakan makanan yang dimakan itu enak sekali.
  • beliau memiliki bunyi ketawa yang buat kita edikted mahu ketawa sama. kalau anda layan mblaq sesame player dan idol army mblaq punya misalnya, anda akan jatuh chenta sama dia. 
  • beliau pandai menyanyi. sebab itulah beliau jadi penyanyi.
  • beliau suka akan gadget2.
  • beliau memiliki habit yang tidak boleh dibuang iaitu selalu licks his lips *auww*
  • beliau juga pandai mengait sebab beliau belajar dengan neneknya. beliau kata, beliau akan mengait skarf (?) untuk bakal isterinya. *ok*
 

i am melting rite now.. wuwu

*kredit to google for a beautiful pictures*

Friday, August 12, 2011

Aku Dan Dia


sebagai mukadimah, aku kenal dia sejak lebih kurang 4 tahun lepas. uihh, lama gok posen dua. mula-mula kenal, skil malu2 gitu. dia ni dahlah tinggi, kira leh jadi pelindung aku la fasal aku pendek sikit. tak mencapai sasaran tinggi model la kiranya. pulak tu perangai baik, sopan, tapi kadang2 keluar jugak perangai bengkengnya. tapi memang calon menantu idaman ar. masa kenal tu, kami lower six.

aku memang tak sangka, hubungan kami memang kacik gile bak kata orang terengganu. disebabkan jodoh panjang, sampai ke masuk universiti pun dapat U yang sama. tak sangka pulak. duk pulak kat kolej yang sama. lain rumah, lain bilik je. nak kabo betapa kami berjodoh antara satu sama lain.

kalau ikutkan antara aku dengan dia, memang macam sudu ngan chopstick gitu. betapa bezanya. tapi, disebabkan chemistry gitu antara kami, jadi segala perbezaan bukan penghalang. satu je, kami bila duk dekat, mula la banyak cerita nak berkisah2. sampai lenguh mulut dan sampai kadang2 habis modal cerita dah nak pusing. tapi, aku suka saat2 itu bersamanya.

kalau balik kampung, tak sah kalau tak duduk seat yang sama. macam tak lengkap aje hidup. time dalam bas la nak beromantik ngan dia. makan2 kerepek ke, asam ke sambil-sambil bercerita. pulak tu, dia ni kalau tidur, kepala tak hempap bahu aku memang tak sah. walaupun kadang2 rasa perit bila bahu tiba-tiba kena henjal tanpa amaran, aku tak kisah. asal dia boleh bermimpi indah-indah.

dia memang spesel. waktu aku susah, memang muka dia yang akan aku hadap. antara kami, tiada rahsia. waktu aku senang pun, memang dengan dialah aku nak share. sejujurnya, kenal dengan dia sedikit sebanyak mengubah diri aku. 

kepada DIA, terima kasih sebab banyak tolong aku. sebab selalu ada di samping aku. sebab jadi antara yang SPESEL dalam hidup aku. semoga kita berjodohan sampai ke tua. selalu aku teringat macam-macam kenangan tercipta antara kita. tak sabar nak jumpa dan bergurau senda macam biasa.



I LEBIU VERY MUCH...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


i lebiu my pren ^^

Thursday, August 11, 2011

grrr

salam ramadhan...


cap ayam sungguh. punyalah gigih semalam aku menaip entry sal hidup semasa plkn, alih2 tadi nak edit post tengok takde pun entry tu. rasa aku dah save dh. ni gara2 line p1max yang lemau pe biskut duk dalam tupperware yang tak tutup rapat2 la ni. lenguh aku menaip. tapi nak wat guane dah. takpela, lain kali aku cuba lagi.


* aku tengok berita kelmarin kut, sal budak malaysia yang kena rompak masa rusuhan kat london tu, kesian dia. banyak gila darah atas jalan or. pahtu ada pulak bowl2 hayun yang ambik kesempatan. dugaan...

* aku tengoklah iktibar kat tv3 kul 11.3o mlm tadi. konpem mengalir mutiara2 jernih di pipi. paling terkesan kat diri aku yang kisah last sekali. kisah kena ragut tu. tengok suami ngan anak bongsu dia menangis bila bercakap sal arwah, buat aku teringatkan arwah mak aku :'(




EYE CANDY 
sumbangan ikhlas dari b1a4.com


i let out a deep sigh and always reflect on my actions,
i want to do good but i can't - CNU

Sunday, July 3, 2011

JunHara is a cute couple


hari itu sudah lupa hari apa. aku suka bukak allkpop. konon-konon nak tahu perkembangan semasa gosip hangat suam-suam kuku berita hits di persada seni kpop. tapi selepas itu aku merasakan satu kesesalan. disebabkan jemari aku yang tak berapa nak runcing akibat bertapa sahaja di rumah sebagai suri rumah sepenuh masa menyebabkan aku mengalami saat-saat ibarat cinta aku telah direject sekejam-kejam keadaan.

junhyung dan hara seperti semua orang tahu kecuali mereka yang tak mahu ambil tahu dah dating sejak mei lalu. huhu. apakah berita ini? luluh hati aku. mengapakah mesti junhyung si joker itu terlebih dahulu memecahkan status singlenya? mengapakah? dalam jejaka2 beast, dia adalah bias aku. aku suka dia. kenapa dia suka hara? konpem ramai gigit jari kuku kaki melihat gandingan mereka berdua. kenapa tak rahsiakan aje? hukhikhuk.. kenyataan itu lebih pedih u noe.

tapi dia manusia biasa. takpelah. kasi can mereka ngedate dulu. walaupun aku takdela suka sangat si hara tu. tapi si joker ini mesti tahu apa yang terbaik untuk dirinya. jadi, marilah peminat joker si rapper ini setia tak jadi anti. beast ke, junhyung ke, hara ke, kara ke. 

atas sebab faktor-faktor keselamatan agar mata tidak membengkak dan bernanah, maka gambar couple tersebut terpaksa aku elakkan agar tertempek di sini.

in a nutshell, mereka adalah couple yang cute..

Sunday, April 10, 2011

love is pain huh?




can't deny it. atleast one in a lifetime, people fall in love. seriesli, dia pun pernah jatuh cinta. tapi, sememangnya ia menyakitkan. dia tak suka perasaan ni. sangat membebankan. sebab apa? sebab hanya dia yang tanggung sendiri. nak share? dengan siapa? nak buang, kikis, hapuskan perasaan ni? dia dah cuba. but, the moment dia saw him, perasaan tu datang lagi. dia lemah untuk kawal perasaan itu. ya, rasa cinta itu anugerah Allah. dia tahu. dia sepatutnya bersyukur. atleast, dia adalah manusia normal yang punya hati dan perasaan. tapi sometimes, buat dia jadi depressed. series? fall in love can bring u to depress? cannot believela.. but, dia tahulah. sebab dia yang alami. not u and u and u and u yang right now berada di tempat dia.



dia selalu fikir bahawasanya dia memang bodoh. dia dan him? kind of impossible. dia dan him hanya akan kekal sebagai kawan. not more than that. mengapalah dia at the first place must fall for him? why? bukan dia tak cuba nak get rid that kind of feeling. dia selalu cuba. cuba jangan sebut nama dia. cuba jangan ingat apa2 yang berkaitan dengan dia. cuba jangan tegur dia. cuba buat2 tak nampak akan dia. cakaplah, dia dah cuba banyak kali dan bermacam cara. tapi kenapa makin cuba dijauhkan, makin dekat perasaan itu. tambah lagi insiden last week. why he must came and talk to dia? well, of course dia rasa, erkkk, but i'm happy. tapi sebenarnya perkara itu akan buat dia lagi terluka. dia suka kan si dia. tapi dia juga tahu he never gonna love dia balik. so, what's the point of this feeling? hanya akan buat dia semakin terluka dan kecewa dan sakit jiwa??


at the end, dia sendiri yang akan terluka hati dan perasaannya. so please, perasaan ini sila dan tolonglah pergi. dia dah bosan menanggung seorang diri.

Friday, April 8, 2011

pendek tapi bermakna

aku sekarang dalam proses menghadapkan diri dengan vampire diaries. btw, drama ini sangat cool. vampirenya lagi hot dari edward cullen kut. oleh itu, marilah kita sama-sama menghabiskan waktu senggang sebelum exam tiba.

Thursday, March 17, 2011

rasa yang dirasa

  • pernahkah kau rasa keseorangan? walaupun kawan ada kat sekeliling kau tetap sunyi?
  • pernahkah kau rasa give up dengan perkataan kawan itu sendiri?
  • pernahkah kau rasa nak duduk dalam gua aje?
  • pernahkah kau rasa kau akan rasa seperti ini?

orang selalu ingat bila kita ketawa, senyum, tersengih tanda kita happy. orang tak pernah nak ambil tahu kalau hati kita sebenarnya koyak rabak terluka tapi kena senyum supaya semua tu tak kelihatan. bila duk sorang2 barulah semua flashback dan kelukaan itu akan datang menyapa dan buat kita rasa sakit yang amat tapi tak tahu mana nak luah...

Saturday, February 26, 2011

berita sedih

tadi aku call adik aku. kemudian dapat tahu kakak sulung aku masuk spital kat KT. tapi tak tahu fasal apa. curious jugak. bimbang pun ada. tiba-tiba aje kan. masa aku tepon ayah aku, dia takde pulak cakap apa-apa. ayah aku memang gitu. apa2 hal yang jadik dia takkan bagitahu aku. konon tak nak aku bimbang rungsing apa semua tu la. tapi akhirnya aku akan tahu jugak.

hasil penyiasatan aku dan adik aku, dapat tahu yang kakak aku dah lost baby dalam perut. kalau tak silap dalam 7 bulan gitu. baby boy. sedih nya. tak caye pun ada. sian kat dia. anak pertama dulu pun meninggal lepas seminggu dua dilahirkan. aku lupa sal time tu aku baru 6 tahun. sekarang anak yang dijangka jadi anak bongsu dia pun meninggal sebelum sempat tengok dunia. kesian kat dia. nak pi jenguk jauh.

aku harap semua akan ok saja.

Sunday, February 20, 2011

saya sudah ketagih, apa boleh buat...




lagu inilah buat saya edikted. kalau boleh hari-hari mau dengar. kalau anda kipas susah meninggal k pop, anda patut tahu kewujudan H.O.T ini. ini kan 1st idol generation u noe. kita2 sekarang cuma kenal idol groups masa kini aje kan. sesekali jum kita back to the old time. saya pun dulu tak kenal sangat. saya kenal bang kangta tapi tak tahu pulak dia bekas ahli kumpulan ini. H.O.T dah lama berpecah dah. bang tony ada jadi MC dalam oh my school setiap hari selasa kat kbs cenel tu. bang hee jun a.k.a leader H.O.T, anda boleh jumpa dekat strong heart show. mereka sangat fun. yang lain tu saya tak pasti mereka buat apa sekarang. jum kita menari lagu candy sama2.



ni MV mereka. very kawaii . .

video




ini live performce . .
video


dulu2 takde HD. tu yang gambar tak comel gitu. takpe, yang penting lagu ni fun. enjoyyyiisssshhhh everyone. lupakan sekejap esaimen dan masalah anda :)

Saturday, February 19, 2011

kalaula bang nadal tahu, tentu kuciwa . .



setiap hari khamis ialah merupakan hari saya menyingkirkan peluh yang berlebihan. hari2 lain berpeluh gak. almaklumlah, duk kat perak ni sejak dua menjak ni saya rasa panasnya tahap yak auw auw. gila2 tahap panasnya. gi kampus sana sini tengok awek2 jejaka hangat lenggang lenggok berpayung bagai. erk, termasuklah saya. panas u noe! tidur malam2 pun camtu gak. dah bangun pagi terperasan betapa panasnya bilik ini. adakah saya sebenarnya maraton semasa tidur? saya buntu.

well, everybody. semester ni saya ambik sukan tenis untuk subjek kokurikulum. yaayyy!! terketaq-ketaq gak awal sem dulu nak beli raket yang ala2 jauh panggang daripada fire macam bang nadal punye tu, tapi takpe la. benda dah berlalu. saya pun eksaited gak nak blaja maen tenis ni. tak terer macam jiran bang nadal pun takpe. asal leh feeling2 maria sharapoba giteww,,,


 yak aum aum.. bang nadal nampak hijau la. ala2 tarzan giteww. marah kew ai cakap macam teww - luga la ayat eww eww..

sebelum start belajar, haruslah kite MEMANASKAN badan. panas okey? cuaca panas, badan pun nak dipanaskan. walaupun dalam kul 5 gitu, matahari masih lagi sedikit terik daripada tengah hari buta. pulak tu kena lari round court tenis 3 kali bersamaan dengan 3 gaya yang berbeza. mula2 lari macam biasa. pastu kena lari ala2 macam ketam berjalan gitu, tapi versi laju. pastu last kena lari sambil kaki kepak kepuk sikit aje lagi nak kena punggung. penat tau.

kemudian lecturer kami ala2 chinesse gitu mukanya suh pecahkan kepada 2 group. satu duk kat kiri court, satu duk kat kanan court. pastu kena lari zig zag. penandanya ialah garis putih yang ada kat court tuh. ala, takkan tak tau kut. buat2 tau ye. namanya pun zig zag. kaki kena ikut garis putih tu. rasa macam nak tercabut kaki plus tercarik seluar pasal dia punya gap antara kedua2 line tu jauh okey?

puas berzig zag merentasi court, kena pulak lompat kiri ke kanan sampai dia suh stoppp. kemudian kanan ke kiri. kemudian depan ke belakang. kemudian belakang ke depan. dah la saya kena kat tempat yang panaihh terikk. haruslah peluh menitik macam hujan. crazy u. dah lama tak berpeluh camtu.

lepas tuh lecturer saya suh buat 1 aktvti lain pulak. masa tuh saya dah serender. nak muntah, kepala pening. menderita saya rasa. tak pernah lagi sebegitu rupa saya menderita sebab aktivit gitu. masa duk plkn dulu walaupun kawad kaki tengah panas, poco2 24 jam tanpa henti, flying fox merentasi banjaran kalimantan, aerobik sampai cd lagu rosak tapi takdelah rase gitu. nampak sangat kan tak pernah eksesais ala2 budak sains sukan. apalagi, saya pun duklah tepi court minum2 air. sambil tu tengok bakal pemain2 tenis kebangsaan yang lain buat aktivit seterusnya.

kemudian, dah agk2 oke gitu, barula saya pi join. kami prektis forehand n backhand n apa nama lagi entah teknik2 pukui bola yang kuar ikut mesin tu. sebelum tu rasa dah konpiden nak pukul bola pakai teknik betul, alih2 bila buat sorang2 tak jadi plk. bola leh pukul cuma teknik tak betul. ramai gak macam tu. frust okey.

pastu ada lagi la prektis2 yang lain. tapi saya sangat frust. tak tahu kenapa semua benda saya buat hari tuh tak kena. lecturer selalu pesan mata kena alert dengan bola. tengok bola. tapi, saya tengok bola cuma tangan saya tak selari dengan mind set. tak paham saya kenapa. ibarat badan kat siti, jiwa dah melayang ke mana. sume sebab eksesais kah? :(

saya sangat frust dengan diri sendiri hari tu. agaknya, kalaula bang nadal ada di situ, belum tentu dia akan pandang saya. memalukan raket tenis beli mahal2 cukup buat belanja makan setengah bulan kalau boros nak mati dan dua bulan kalau terer gile bab2 jimat cermat amalan mulia ni. kalaulah saya diumpat sebab tak pokes dan kalaulah bang nadal tahu, tentu dia kuciwa. motip?? takde motip pom...

sekian karangan stpm saya.

Friday, February 11, 2011

tersinggung menyinggung



assalamualaikum and 안영허세요 everyone..


suka bebeno aku tengok betapa berkaratnya blog ini. macam blog buangan aje. huahua. selama holiday CNY, haruslah aku tak online. tipula kalau kata x online lasum kan? cuma, aku tak berapa nak heran sangat dgn broadband tu. asal ada tv + estero, hidup aku sudah lengkap.

aku baru aje dapat seorang kakak ipar. perasaannya? tak sabar nak tunggu dapat anak sedara baru. hahaha. aku memang tamok bukan tomok ye. aku suka beby2 ni. very kawaii okey.

yang takleh terimanya, soalan cepuberas. "bro you da kawen siap sanding bagai. u bila lagi"

see? suka sangat singgung perasaan aku tau. mementang aku single pringles, suka usik kalbu aku ngan soklan gitu2. nanti jodoh aku mai, aku kawenla. kan kalau aku kata tunggu 이 홍기 masuk meminang kan, kate aku tak sedor diri pulok T_T

boringkan? aku takde modal nak stori mori. cuma la kan. rabu baru2 ni, aku pi pekan tm nak soping2 sket kan. pastu kan, aku pi bank cimb. nak pi tanya kut2 ada kerja kosong ke (tipu d situ). ada sorang teller perempuan yang duk kaunter no. 2. aku tak suka perangai dia. dah la tak mesra pelanggan, eksen lebeyh. entah kenapa, aku rasa setiap perkataan yang kuor dari mulut dia agak MENYENYEH bunyinya. okey, orang kata jangan judge seseorang dari luaran aje kan. fine, aku tahu. tapi bila kau mendengar dia tegur sorang mak cik cleaner dengan penuh nada sinis silu telinga mendengarnya, apa kau rasa? dah tu, member kat belakang siap sengih macam kelako sangat cara teller tu tegor auntie tu. konon2 hebat la boleh wat gitu? sian aku tengok. kut ye pun nak tego keje tak molek ke apa ke, janganla depan orang gitu. kalau nak jugak tego depan2 orang, as if kau lebih tinggi tahap pendidikan, gaji, pangkat ke apa, tego la dengan berhemah. sian aku tengok auntie tu. tersengih2 je kena tego gitu. dah la volume teller tu cukup untuk bagi satu bank dengar. nyampoh aku.

Saturday, January 15, 2011

Haunted Changi

assalamualaikum wbt..



semalam baru aje lepas tengok haunted changi. ah? tak tau apa itu changi? tak pernah dengar pun?

lokasi pengambaraan adalah dijalankan di old changi hospital kat singapore. orang2 sana konpem dah masak sal kisah misteri berhantu tempat ni yang asalnya merupakan military base yang dibina British tahun 1930s gitu. pastu, bila jepang datang jadikan tempat tu sebagai prison camp yang sangat besau sebelum jadi hospital dan ditutup dengan resminya pada tahun 1997. dan paling menariknya, tempat tuh merupakan salah satu tempat yang paling berhantu sekali kat dunia. uik, serammm...

bagi aku, filem ini bestla. nerves all the time. kut2 ada benda terjenguk masa tengah asyik menonton kan. ekceli, walaupun aku penakut tapi aku masih lagi boleh deal dengan cite2 seram ni. tapiii, nak dijadikan sejarah lam hidup aku, first time aku terbawak2 sampai lam mimpi. horror tau. sampaikan nak bangun semayang subuh tadi terpaksa aku tunggu rumate bangun dulu. padahal tidur dengan lampu terbukak tu. terbayang2 scene2 yang buat aku tetiba takut nak bangun dari katil.

dari yang aku baca, ada tulis dalam muvie ni terdapat footage yang sebenar tau. oh ya, filem ni ala2 paranormal ke hape yang kisah mat salleh  2 orang tu rakam aktiviti misterius dalam rumah mereka. yang end up si pompuan membunuh si lelaki setelah dirasuk. ape2 pun, tak delah aku rasa rugi aje aku tahan punggung sampai kebas selama sejam lebih masa tengok haunted changi. anyway, gud job everyone. sekali sekala terasa macam pi tour kat hospital changi ni. tengok dari luar pun da seram, apatah lagi kau nak jalan2 dengan hati yang senang kat dalam. siap masuk kat tunnel yang sempit lagi. buat aku rasa macam nak pitam kut2 badan nanti tersepit takleh keluar. seraaammm....

Friday, January 14, 2011

konsert

assalamualaikum wbt..


hmm.. entry ini adalah sebuah entry bosan yang mungkin tidak masuk final exam pun. 


siapa2 yang suka kpop mesti tau kan kalau semalam telah diadakan konsert Beast @ B2ST + 4 minute + G.na kan3? kalau semua yang pi konsert tuh duk hyper lompat2 joget2 nyanyi2 tengok jejaka2 beast yang kawaii lagi hot lagi single kut tapi maybe mereka tak available duk perform atas stage dengan  + peminat dengan penuh keriangan dan kegembiraan kerana hajat nak tengok mereka nyanyi live tercapai, aku pulak sedang mengikuti meeting PERMATA kat audi. saja wat penuh kerusi dan bagi support sikit biarpun dalam hati aku time tuh sekejap2 terpikir agak2 lagu apa depa duk nyanyi ea. haruslah aku rasa seperti meroyan kerana hajat nak melihat mereka dari dekat terpaksa dilupuskan dari ingatan. 

kesimpulannya, haruslah aku meroyan beberapa hari ini sebab kempunan. huargggghhhhh

Monday, January 10, 2011

jepun, japang, nippon waterpaint

assalamualaikum wbt..

tajuk tak penting!

waktu post ini ditaip, jam mnunjukkan pukul 2.59 pagi dan kalau bundar jadila pukul 3. hmm.. tadi dalam pukul 10 lebih aku dah tidurkan lappy ini. kunun2 feeling mahu tidor awal dan hapuskan tabiat tak tido malam tapi tido siang. landing2 atas katil takkan atas lantai pulak kan sambil baca novel chinta ehsan pinjaman library. haha.. aku memang rajin ke library.


sambil tu dengar lagu ft island. makin lama makin sedap suara lee hongki yep. tapi tak kisahlah. bukan lagu dia masuk ajl pun kan3. mesti tadi semua duk kecoh taruk result siap komen persembahan semua bagai. tapi aku masih tak mo ambik kisah. lainlah kalau mereka post sal duit ptptn dah masuk. huhu.. aku nak duit $_$

tetiba rasa perlu masuk tido. tapi dah siap landing penuh hikmah lagi, mata jadi segar bugar macam nampak oguri shun lalu depan aku sambil lambai2 tangan. ahaa.. nape nama ini aje meniti di hujung jari aku. hhmm.. pembawakan cite jepun mungkin.


sebut oguri shun terkeluar gambar bekas tunang. hum, esok mungkin aku akan praktikkan kedudukan, sudut  dan feeling di atas dalam dewan kuliah maybe. tapi haruslah bawak tisu banyak2 incase air madu terpalit di atas meja.

mata aku memang. time aku nak suh tido. banyak je alasan. tak bagi aku dapat rehat mencukupi. hate tau camni. tetiba sedih. huhu.. betapa sunyinya hidupku selepas putus tunang ni. sendiri membawa diri.


bekas tunang. putuih sebab dia lari bawak diri nak jadi penyanyi. tak caye? haa,, sila muntah aku tak kesoh






ekceli aku rindukan dia ni. dah lama tak jumpa. kalau dia ada, selalu gak aku mandikan dia, suapkan nasi kat mulut dia, tidur dengan dia, marah kat dia, cium pipi dia. rindu sangat3. tapi apa nak buat. jodoh kami tak panjang. aku harap dia makin sihat, makin cute, makin membesor. sebab dia ni suka makan nasi. lauk kicap saja pun takpe. asal namanya nasi yang ditanak dalam periuk lektrik. susu pun dia rembat. arghh, rindunya.. sakitkan dalam dada bila kita rindu seseorang. lagi2 kalau kita tau orang tu tak mungkin kembali. saaakiiit sangat2.. biasanya kalau aku cuti, soheh dia akan bermalam kat banglo 4 tingkat aku. tapi hari tu lepas mak dia datang amik, lasum tak jumpa2 lagi ni. aku datang sini pun tak sempat nak polok cium dia. hopefully, cuti raya cina nanti, lehlah aku jumpa dan manja2 ngan dia.




dia bukan nama sebeno. suka sangat mekap2. kira hobi sampingan time takde keje.


feeling ala2 model in trend. aku tak suh pun tapi dia posing sendiri camni.


feeling edward cullen versi perempuan. wujudkah?

OHOHOOOIII... MISS HER A LOT~
k, nak sambung cite jepang. mata dah konpem takleh tutup. bubai..